maandag 5 december 2011

Tweede afspraak ziekenhuis, 17 november 2011

Op 17 november had ik de tweede afspraak in het ziekenhuis, met de nurse practitioner Philip Ulrichts. Eerst moest ik op de laboratoriumafdeling mijn urinecontainers inleveren. In totaal had ik 4 liter "geproduceerd". De opmerking "het is wel veel..." sterkte mij in de overtuiging dat ik een flinke zeikerd ben :-).

Daarna naar Ulrichts. Ik was mooi op tijd (10 minuten te vroeg) en de afspraak kon ook eerder beginnen. Eerst weer 8 buisjes bloed afgenomen, voor de kruisproef en 2e bloedweefseltypering. Uitslag 1e typering heeft een bijna 100% match opgeleverd!! Dat is erg goed nieuws en volgens Ulrichts was het ook een zeldzaam hoge match. Er bestaat een theoritische kans dat uit de kruisproef nog iets negatiefs komt, maar volgens Ulrichts is die kans wel heeeel erg klein.

Na de bloedafname werd er 20 minuten lang bloeddruk gemeten. Dit omdat de vorige keer mijn bloeddruk iets te hoog was. Nu in alle rust was hij goed, 90 om 135. Geen reden voor nader onderzoek of doorverwijzing dus.

De geplande CT-scan kon ook al eerder plaatsvinden omdat ik me eerder aanmeldde. Dat was wel even een raar gevoel toen ze de contrastvloeistof in mijn lichaam spoten terwijl ik in de scanner lag. Ik kreeg het warm, een vieze smaak in mijn mond en ik had het geval (sorry voor de details) dat ik in mijn broek poepte. Gelukkig was het slechts een gevoel :-). Ook dit ging verder snel en soepel en men was zelfs zo attent daar om mij ook al direct aan te melden bij de röntgenafdeling voor de longfoto's. Toen ik daar in de wachtkamer aankwam werd ik al na 1 minuut naar binnen geroepen en stond ik 5 minuten later al weer buiten. Om 13.08 uur liep ik het ziekenhuis weer uit, terwijl mijn laatste afspraak eigenlijk pas om 13.30 uur gepland stond. Het kan dus wel, snel geholpen worden en werken binnen de afspraaktijden. Chapeau Academisch Ziekenhuis Maastricht!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten