donderdag 15 december 2011

Uitslag kruisproef bekend!

Vandaag werd ik gebeld door de nurse practitioner (Philip) van het AZ Maastricht. De uitslag van de kruisproef is bekend. Bij een kruisproef wordt mijn bloed met dat van mijn zus in contact gebracht (in een laboratorium) en wordt er gekeken of er in haar bloed geen antistoffen zitten die mijn bloed afstoten (heel eenvoudig uitgelegd). Blijkbaar heeft Marieke geen antistoffen tegen mijn bloed, want de uitslag was goed ("negatief" in dit geval, maar dat klinkt dan weer niet positief :-) ).

Qua bloedweefseltypering staat niets een donatie/transplantatie meer in de weg. We moeten nog wel mijn gesprek met de nefroloog en chirurg van 21 december afwachten, pas dan is zeker dat het door kan gaan. Maar voor nu ben ik in elk geval erg positief gestemd.
Goed nieuws dus, ook voor Marieke, die op dit moment de griep heeft en daar veel last van heeft, gezien haar zwakke gezondheid en weerstand. Hopenlijk krijgt ze daar niet een te grote terugslag van .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten