vrijdag 17 februari 2012

Achteraf maar goed dat het niet doorging

Zoals in mijn vorige bericht aangegeven ging de tussentijdse opname niet door. Achteraf gezien ben ik daar ook wel weer blij om. Op vrijdag 10 januari 2012 is namelijk mijn schoonmoeder overleden (het zat er aan te komen) en dan komt er wel heel veel op je af (als familie) om te regelen e.d. Zo moesten we binnen een week haar appartementje in het verpleeghuis leeg geruimd hebben. Echt heel bizar, terwijl ze toen nog niet eens gecremeerd was. Uiteindelijk hebben we besloten om dat maar meteen in het weekend te doen, dus zondag 12 februari was alles eruit. En dat terwijl je eigenlijk al zoveel te regelen hebt en met elkaar het verdriet aan het verwerken bent.....

De crematie heeft donderdag 16 februari plaats gevonden en ik ben toch wel heel erg blij dat ik bij de voorbereiding daarvan betrokken was en dat ik bij de uitvaart aanwezig kon zijn. Niet alleen voor mezelf, maar vooral om Anita en mijn kinderen tot steun te kunnen zijn. Ik denk dat ik me heel erg ongelukkig zou hebben gevoeld als ik daar niet bij geweest zou zijn en ik weet ook dat het dan ook voor Anita (en mijn kinderen) een stuk zwaarder zou zijn geweest. Het was dus maar beter zo.

Het is een hele mooie dag en dienst geworden, met veel mooie woorden, waardevolle herinneringen, mooie foto's en schitterende muziek (die we gezamelijk hebben uitgekozen). Van de aanwezigen hebben we veel complimenten gekregen voor dit mooie afscheid.
De muziek bestond o.a. uit "Old and Wise" van The Alan Parsons Project, "Just Breathe" van Pearl Jam en "Make you Feel My Love" van Bryan Ferry.

Het heeft weliswaar niet rechtstreeks met de nierdonatie zelf te maken, maar wel met mij in aanloop naar de operatie en ik had toch de behoefte om dit te delen met jullie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten